Kayan Yazı

Başrolünde Lee Min Ho ve yeni nesilin sevilen oyuncusu Ahn Hyo Seop'u bir araya getiren sinema filmi "Omniscient Reader's Viewpoint" 2024'te yayınlanacak

28 Temmuz 2014 Pazartesi

Secret Love / Secret (2013)


Diznin orijinal adının karşılığı Gizli Aşk (Sır). Ana vatanında % 18 gibi izlenme oranıyla ulaştığı başarıya ve yayın kanalının o yılki dizi ödüllerini toplamasına karşın halet-i ruhiyeme fenalık hissi yaşatmıştı. Bir dönem özellikle bu intikam hikayeleri çok revaçtaydı herhalde. İzlediğimde benim açımdan daha çok hafızamda ve ruh dünyamda bıraktığı etki "depresif ve iç karartıcı" olduğu yönündeydi. (Konu işlenişi ve oyunculuklarla fazlasıyla durağan ve bunalıcı iken dizinin reytinglerinin tavan yapmasına da bir anlam veremedim o da ayrı konu.) Pek sevmemiş ve arşivden çöpe yollamayı düşünmüştüm ama nedense yapmamışım. Bu sayede geri dönüp yeniden bakabildim. Düşüncem değişti mi? Pek değil. Ancak iki oyuncunun kimyasının uyuştuğu da bir gerçek ki bu birçok dizide başarısızlığın en önemli nedenidir. Oyuncular Ji Sun ve Hwang Jung-Eum'ın performansı öyle sevilmiş ki sonrasında yine Kil Me Heal Me için bir araya getirilmişler. Normalde Kore dizilerinde bu pek sık karşılaşılan bir durum da değildir. Elbette sevenlerine diyecek sözüm yok. Aslında tam bir Yeşilçam hissi ver. Toplamda 16 bölümle ülkemizde Feda ismiyle ekrana geldi. Tahminimce beğenildi. Gelelim kısaca konusuna;


Dizilerin olmazsa olmaz züppe, bencil ve varlıklı bir ailenin oğlu profilinde karşımıza çıkıyor. Sevgilisini ve doğmamış bebeğini bir vur-kaç olayı sonrası kaybedince intikam için gözünü kan bürüyen Jo Min-Hyuk (Ji Sung), olayını faili görülen Kang Yoo-Jung'ın peşine düşer. Gerçekte ise o yağmurlu gecede kazayı yapan Kang Yoo-Jung (Hwang Jung-Eum) değil nişanlısıdır. Kadın, parlak savcı kariyerini mahvetmesin diye suçu üzerine alır. Elbette başının göğe ermeyeceğini ve yaptığı fedakarlığının ağır bir bedeli olacağını anladığında ise artık çok geçtir. Hikayenin odağındaki diğer kişi hırsları için sevgiyi harcayan savcı An Do-Hoon şapka çıkarılası bir diğer karakter. Aynı zamanda ülkemizde geniş bir hayran kitlesi olan Denizler İmparatoru (Emperor of the Sea)'de Kim-Yang rolüyle de tanıtan Bae Soo-Bin tarafından canlandırılıyor. Adamın burada pişkinliği, yüzsüzlüğü ve kadir kıymet bilmezliği resmen deli etti. Zaten 49 Days'de de benzer bir karakterle bana pes dedirtmişken oynadığı bu rolle adama daha da sinir oldum. Hatta sonrasında karşılaştığım diğer yapımlarda da bu hissi üzerimden atamadım galiba:) Oyunculukta çıkardığı işi için Bae Soo-Bin'i tebrik etmek gerek:)



Hikaye ne şaşırtıcı ne gizemli öğeler barındırıyor ne de insanı heyecanlandırıyor. Sonunun da olasılıklar dahilinde gerçekçi bir tarafı yoktu. Hanımefendi her ne kadar suçsuz da bulunsa da evlilik dışı çocuk sahibi olmuş biriydi ve öyle bir aile onu bu şartlarda asla kabul etmez. Öte yandan pişkin nişanlı kızımıza ne demeli? Jo Min-Hyuk'a rağmen avukatla yaşadığı ilişkiyi kimsenin ruhu duymadı ve sırf parasal nedenle evliliği onaylandı. Normalde her yerde kulağı olan evin babası uyudu resmen. Son dönem Kil Me Heal Me performansıyla kendisine bayıldığım ve dizilerine göz attığım üzere her yeni yapımı ile çıtası da yükselen oyuncu Ji Sung'un yüz hatlarını izlemeye doyamıyorum desem sanırım tuhaf bir cümle kurmuş olmam. O ve Hwang Jung Eum'un kimyası hatırına izleyebilirsiniz. Şarkıları elbette yine çok hoş. Hatta Ji Sung birini seslendirmiş de. Aşağıdaki linke tıklayıp dinleyebilirsiniz.

Şarkı Sözleri ve Türkçe Çevirileri İçin Tıklayınız.
 
 
 
NOTLAR:
 
- Dizi ülkemizde Feda adı ile ekrana geldi.
 
 
 

2 yorum:

  1. Hwang Jung Eum ve Ji Sung çok sevdiğim ve başarılı bulduğum oyunculardır. Bu diziyi de çok severek izlemiştim.

    YanıtlaSil
  2. Yeşilçam havası boğmuştu biraz. Özellikle kızın ezik halleri vs. Ama Ji Sung için katlandım ben de :) Özellikle şarkılarını çok sevdim. Zaten albümler de en az diziler kadar güzel oluyor

    YanıtlaSil